Lihtne kiirtest igaühele – kui guugeldatav on su äri tegelikult?

Lihtne kiirtest igaühele – kui guugeldatav on su äri tegelikult?

Tagasi Kaupo Kalda Kirjutas: Kaupo Kalda 02.aprill 2018

Sa arvad, et su äri on Googles hästi leitav. SEO töötab. Võibolla oledki. Või…? Teeme väikese kiireksperimendi, mis on igaühele jõukohane ja annab vajaliku indikatsiooni.

Ajendas mind seda väikest testi kirjutama asjaolu, et palju ettevõtteid, kellega igapäevaselt kohtun, tegelikult ei oma Google elust vähimatki ülevaadet. Ühel juhul lausa selgus, et tema aastavanune koduleht ei olegi Google otsirobotite poolt indekseeritav, seda tehnilistel põhjustel.

Võid ka ise oma äri guugeldada, AGA asi on selles, et esiteks näed sa ise rohkem või vähem personaliseeritud otsitulemusi. Teiseks võibolla otsid sina oma teenust või toodet nende sõnadega, millega ISE oled harjunud, spetsialistina, aga mis ei pruugi olla teistega sünkroonis. Siia saaks panna nüüd rea infot märksõnauuringutest jms, aga hetkel keskendume sellele testikesele.

Lihtne neutraalne test

  1. Lase 5-10 sõbral/tuttaval/kliendil (või kasvõi kõigil oma FB sõpradel) guugeldada oma toodet või teenust
  2. Palu, et nad ei otsiks ettevõtte nimega, vaid nii nagu otsiksid toodet või teenust, kui neil seda endal vaja läheb ning sina poleks nende sõber
  3. Võib proovida veelgi suuremaks neutraliseerimiseks avada enne otsingut menüüst aken File > New Incognito Window, et tulemused poleks isikustatud.
  4. Küsi neilt, mitmendana su leht välja tuli. Ja kes on eespool. Screenshot abiks näiteks.
  5. Otsi abi, kui test kehvasti läks.

Kokkuvõtteks

Tegu lihtsa koduse testiga, mida igaüks saab ise kiirelt teha, et saada elementaartasandil aimu, kui heas või halvas seisus sa Google vaates oled. Lihtsustatud taustainfo ka juurde – jätkuvalt saavad valdava enamuse klikkidest endale paar esimest leitud linki. Kui oled juba teisel lehel, on asi päris halb – vaid mõni % külastajaid jõuab sinnamaale.

Sõltuvalt valdkonnast võib Googles konkurents olla ülikõrge (hotellid, rehvivahetus jms) ning esilehele jõudmine ongi pähkel, vähemasti massiliste märksõnadega. Siis võib kaaluda juba nishisõnade otsimist, tasulist reklaami ning kindlasti ka sisuturundust, et pakkuda pehmemat infot maandumiseks ja enda juurde jõudmiseks. Muidugi ka sõnadele ja sihtgruppidele tuunitud maandumislehti.

Kui avastad, et asjad pole korras, siis ükskõik kui kena on su koduleht või vinge äri, kaotad kindlasti potentsiaalseid külastusi ning tõenäoliselt ka ärikontakte. Võta mõni “google-spetsialist” appi.

Kuidas test läks?