Miks peaksid sa rohkem illustratsioonidele mõtlema?

Miks peaksid sa rohkem illustratsioonidele mõtlema?

Tagasi Reijo Palmiste Kirjutas: Reijo Palmiste 04.september 2017

Enda eristamine massist, mida see tähendab? Kas inimesed pigem loevad või vaatavad, silmitsevad? Miks küsida kohe keerulisi küsimusi? Vastus on arvatav – asume sulle tutvustama suurt osa OKIA disainitööst. Täpsemalt – illustratsioone ja ikoone. Hirmuäratavalt laiad ja keerulised valdkonnad. Väga lihtne on puusse panna ja kogu kompositsiooni ära rikkuda, aga kui peaksid tabama märki, siis näed koheselt värvilisi vilkuvaid tulekesi ja kuuled aplausi koos müntide meeldiva kõlinaga. (Tähendab, et töö õnnestus suurepäraselt, klient on sinuga rahul ning eesmärk sai täidetud, noh.)

Kui eelnev kirjeldus sind ei kohutanud, siis tõmba kiiver pähe ja klõpsa kokku turvavöö – järgnevate nädalate jooksul lammutame su jaoks need teemad algosadeks laiali.

Räägime asjast! – illustratsioonid

Kogemused on näidanud, et kvaliteetne illustratsioon on justkui viimane puuduv pusletükk. Miks? Lihtsaim põhjus – hästi valmistatud illustratsiooni on lihtsalt h  e  a vaadata. See tähendab, et illukad on üsna sile tee kasutajas positiivsete emotsioonide tekitamiseni. Mõistad, kui võimsaks saaksid oma veebilehe teha? Ikoonid töötavad põhimõtteliselt sama nurga alt, aga veel efektiivsemalt ja praktilisemalt. Miks panna kirja 3 lauset teksti kui saaksid täpselt sama sisu edastada 1 peene ikooniga? Ikoon mõjutab ka kogu projekti üldist visuaali palju rohkem kui lihtne tekst. Kui astuda korraks samm tagasi ja mõelda laiemalt – ikoone ja illukaid näed sa kõikjal. Sõidad tööle ja (loodetavasti) loed liiklusmärke, ostad poest paki kohvi ja näed sel avamisõpetust, lähed baaris WC-sse ja näed selget indikaatorit kumba ust sina kulutama peaks. Näiteid leiab sadu ja sadu – parim lahendus on alati “seleta ja näita, näita ja seleta”.

Tehniline jutt

Peen, parajalt mänguline ja teemakohane illustratsioon seob end sisuga kokku ja moodustab meeldejääva terviku. Lisaks kõigele eelmainitule on ikoonid ja illustratsioonid pärit vektormaailmast. See tähendab, et saame näiteks murevabalt võtta ikoonid su veebist ja rakendada neid trükimaterjalides ning muudes väljundites. Kõik säilib teravana, arusaadavana ja puhtana. Kui sina ja su bränd olete kõigil rinnetel esindatud sarnaselt ja eelkõige samade illukate-ikoonidega, siis on meeldejäävus mitmekordistatud. Mainimata ei saa jätta ka seda, et elu neile ikoonidele-illukatele annab võtmefraas: c u s t o m  m a d e. Unikaalsed, käsitöö, vahapitseriga, tehtud hoole ja armastusega professionaalide poolt. Flaticon või Fiverri 5-bucks-a-pop kahjuks selle teema alla ei lange. Capiche? 

Alternatiivid?

Kärsitutele lühidalt öelduna – illukad ja ikoonid on näiteks parimad asendused fotodele. Foto võiks üleüldse olla valik number 3 või 4 su tööriistakastis. See ei tähenda, et me alaväärtustaks head fotot ja muidugi on olukordi, kus hea foto o n g i asendamatu. Aga! Lööme kokku mõned numbrid. Plaan A: korraldame suure photoshooti. Arved tulevad fotograafilt, modellilt, meigilt, stuudiolt, toitlustuselt ja tõenäoliselt kuskilt praost veel. Plaan B: fotopank. Veidike eelarvesõbralikum lahendus, aga võid kindel olla, et sama pilti on kaalunud ka su konkurendid ja muud tegelased. Halvimal juhul on too pilt juba kuskil kasutuses ja viisil, millega sina end siduda ei taha.

Mis edasi?

Hüva, tegime lühikese sissejuhatuse. Kastsime varbad vette ja nii edasi, eks. Toome nüüd mõned näited päriselust, et värskelt õpitut illustreerida(heh). Vaata, imetle ja mõtle. Järgmisel korral laskume juba rohkem detailidesse ja räägime rohkem workflowst. Kui näed juba praegu, et ikoonidel või illukatel on su järgmises projektis kindlasti nimelised kohad, siis võta meiega ühendust aadressil info@okia.ee ning mõtleme koos edasi.

(Psst, disainer! Avasime endale just Dribbbles uhkelt konto ja kogume vaikselt hoogu – viska pilk peale ja pane follow!)

Seniks aga – plaksutamise saatel veeretame välja lubatud näited:

22/52 - More Style Explorations by Dangerdom 22/52 – More Style Explorations by Dangerdom

Accessibility Icons by ✨ Lilla Bardenova ✨ Accessibility Icons by ✨ Lilla Bardenova ✨

Music icons by T7 Music icons by T7

20/52 - Style Exploration by Dangerdom 20/52 – Style Exploration by Dangerdom

Random Icons by Vy Tat Random Icons by Vy Tat

Retro Style Space Icon Set by Isaac Retro Style Space Icon Set by Isaac

Product Hunt Kitty! by Justas Galaburda Product Hunt Kitty! by Justas Galaburda

Mountain Watch Face Backgrounds by Alex Pasquarella Mountain Watch Face Backgrounds by Alex Pasquarella

Research by Josh Warren Research by Josh Warren

Characters by Petr Had 🐍 Characters by Petr Had 🐍

Web Design by Mᴧuco Sosᴧ Web Design by Mᴧuco Sosᴧ

Onboarding - Onboarding – “Share” by Bryan Skene

Happy Chef! by Parham Marandi Happy Chef! by Parham Marandi

Onboarding - Onboarding – “Discover” by Bryan Skene

payment by huangpi payment by huangpi

Education Icons - Quipper Campus by Dei Education Icons – Quipper Campus by Dei

DAY015: Liquor Bottles by Sudeep Phase DAY015: Liquor Bottles by Sudeep Phase

Features Icons by Dennis Cortés Features Icons by Dennis Cortés