Sotsiaalmeedia Lätis: Facebook vs Draugiem

Tagasi Kaupo Kalda Kirjutas: Kaupo Kalda 29.september 2011

Täna hommikul oli vaja vastata küsimusele – kas Lätis peaks sotsiaalmeediast rääkima Draugiemist, Facebookist, Twitterist või millestki muust. Täna võiks rääkida põhiliselt Draugiemist ja Facebookist, homme ilmselt peamiselt Facebookist.

Draugiem (midagi sarnast, nagu meie Rate) oli veel 2 aastat tagasi ainuvalitseja. Täna on neil aktiivseid kasutajaid kuus (andmed: Mediacom, Patrik, september 2011) 780 000, Facebookil 300 000 (kiires tõusus).

Meie Rate näide

Meie Rate hakkas aga Facebooki tulles järsult kukkuma – Metrix.ee andmetel on 2,5 aastaga Rate kasutatavus kukkunud 425 000 pealt 160 000 kanti ning trend selgelt jätkub. Kui mingit imet ei juhtu, siis aasta kahe pärast on Rate'l alles vaid marginaalne külastaja:

Facebook vs Draugiem trendid

Kui nüüd vaadata seda, mis toimub Lätis Draugiemiga, juhtub tõenäoliselt sama. Google Trends on koht, mis analüüsib ka üldiselt või riigiti teemade populaarsust ja indikeerib neid trendina. On selgelt näha, et Draugiem on küll suhteliselt stabiilne, aga pigem languses ja Facebook on raketina teel ülespoole. 

Facebooki Läti numbrid täna

Kirjutasin hiljuti neist numbritest, et ca 50% riigi internetikasutajatest on see piir, kuhu kõik enamvähem välja jõuavad. Kusjuures kui tõus algab lõpuks, käib see väge kiiresti sellist 45-kraadise tõusunurgaga paari aastaga. Kui veel 2,5a tagasi oli Läti Facebooki kasutajaid paarkümmend tuhat, siis täna on see 300 000 ning tõuseb kiirelt. Hetkeseis ja viimased 6 kuud:

Lätis oli 2,5 a tagasi Facebooki kasutatavus kõigist internetikasutajatest 2,5%. Täna on see number jõudnud 20% lähedale ning suund tundub pidurdamatu. Seega võib oletada, et 2 aastaga teeb Facebook Draugiemile kindlalt ära, ületades aktiivsete kasutajate poolest ning see kiirendab ka viimase allakäiku.

Kokkuvõte

Seega vastus on – paari aasta jooksul on Draugiem Lätis veel tegija, aga lõpuks võtab Facebook ikkagi oma. Täna tasub Lätis mõlemas kanalis turundada, aga tulevikuplaanid tuleb fokusseerida pigem FB peale.