Google Adwords: kas pusida ise või lasta eksperdil hallata?

Tagasi Carl Rannaberg Kirjutas: Carl Rannaberg 28.juuni 2010

Google Adwords

Põhjused, miks kasutada Adwordsi

  • Saad oma sihtgruppi väga täpselt sihtida nii märksõnade-, asukoha- kui ka keelepõhiselt
  • Google Adwords kampaania saab üles panna väikese ajaga (oleneb märksõnade arvust)
  • Sa ei saa üle kulutada, sest sa määrad ise oma päevase eelarve

Mis eelised on ise Adwordsi haldamisel?

  • Sa tunned ise oma äri kõige paremini
  • Haldamiskulud on väiksemad (su enda väärtuslik aeg)

Miks lasta eksperdil Adwordsi hallata?

  • Professionaalne agentuur aitab integreerida Adwordsi sinu turundusstrateegiasse
  • Sa ei pea süvenema teemasse, mis pole su põhitöö või palkama eraldi töötajat Adwordsi haldama
  • Lisaks AdWordsile võib abi vaja olla ka ülejäänud internetiturunduses (bännerite disain, kampaanialehed, uus veebileht jm)
  • Igakuised raportid, milles sisalduvad soovitused aitavad Adwordsi optimeerida kampaania efektiivsemaks
  • Adwords professionaal teab tänu kogemusele, mis taktikad üldjoontes töötavad (kulub oluliselt vähem raha katsetustele)
  • Suure hulga märksõnade haldamine võib olla väga ajamahukas – professionaalid kasutavad selleks spetsiaalseid abivahendeid

Enne otsimootoriturundust on kindlasti mõistlik teha märksõnade uuring (varem on Kaupo kirjutanud märksõnade olulisusest otsimootoriturtunduses), et osta nö. õigeid otsisõnu. 

Jupiter Research tegi mõni aeg tagasi uuringu, kus küsiti, mis muudatused andsid parimaid tulemusi Adwordsi kampaania juures. Allolevalt graafikult on näha, et õigete märksõnade lisamine on kõige olulisem komponent Adwords kampaania edus.

Jupiter Research Küsitlus

Mida küsida Adwordsi professionaalilt enne palkamist?

  • Kuidas haldate Google Kvaliteediskoori?
    Vastus: Google Kvaliteediskoor oleneb märksõna, reklaamteksti ja maabumislehe asjakohasusest. Oluline on teha väiksemad ja paremini sihitud reklaamgrupid vähemate märksõnadega, et saaks kirjutada täpsemaid reklaame ja tõsta klikitavust (CTR).
  • Mis on esimene samm, mida teete peale Adwordsi konto üle võtmist?
    Vastus: Esimese asjana vaatame konto üle, et kindlaks teha, kas midagi on võimalik paranda koheselt (Nt. ebakorrektsed seaded, konto struktuuri muutmine jms). Me planeerime konto struktuuri muutmise ettevaatlikult, et mitte eemaldad positiivselt Google Kvaliteediskoori või konto ajalugu.
  • Kui tihti ma raporteid saan?
    Vastus: Me teeme igakuise ülevaate Google Adwords tulemustest. Soovi korral võime teha ka tihemini.
  • Kas mul on ligipääs Google Adwords ja Analyticsi kontodele?
    Vastus: Jah. Kui sul on kontod olemas, siis annad õiguse neid meil hallata. Vajadusel teeme uue konto ja anname õigused ise. Me ei kasuta haldamisel sinu Google kontot.
  • Kuidas teete märksõnade uuringut?
    Vastus: Vaatame läbi uuritava veebilehe, konkurentide veebilehed, teeme ajurünnaku, vaatame läbi veebianalüütika, kasutame märksõnade uuringu tööristu, analüüsime märksõnu ja eemaldame sobimatud. Tulemuseks on märksõnade uuringu dokument enamasti 500-1000 märksõnaga ja soovitustega, kuidas neid oma veebilehel või otsimootoriturunduses kasutada.
  • Milline on panustamise ja eelarve strateegia?
    Vastus: See sõltub kliendist. Me seadistame konto, et reklaame näidataks terve päeva. Samuti jälgime, kas eelarve tõttu jääb reklaame näitamata. Sel juhul tuleb suurendada eelarvet, eemaldada märksõnu või alandada panuseid, et saada rohkem ja kvaliteetsemat liiklust sinu veebilehele.

Kindlasti ei ole kõigi Adwordsi ekspertide vastused identsed, kuid üldjoontes peaks need olema sarnased. Oluline on, et tegevus oleks läbipaistev, mis tähendab ligipääsu kontodele ja perioodilisi raporteid tulemuste kohta.

Kui sa tunned, et vajad Adwordsi professionaali abi, siis OKIA ulatab hea meelega oma abikäe, et sinu internetuturundus uuele tasemele viia. Selleks võta ühendust mõne meie projektijuhiga.