Mis on sotsiaalne meedia ja turundamine sotsiaalmeedias?

Tagasi Kaupo Kalda Kirjutas: Kaupo Kalda 04.november 2009

Lihtsalt ja lühidalt: sotsiaalne meedia on kasutajate poolt loodav sisu ja  selle jagamist võimaldavad keskkonnad ning lahendused. Sotsiaalne meedia põhineb inimeste suhtlus- ja väljendusvajadusel. Tuntuimad sotsiaalmeedia keskkonnad: Facebook, Twitter, Youtube, Orkut, Flickr, Digg, Linkedin jt. Samuti foorumid, blogid, kommentaariumid jms. Sotsiaalne meedia ja eriti võrgustikud (Facebook, Orkut, Twitter) on tänaseks oma populaarsuselt ületanud seni liidrikohta hoidnud p*rnotööstuse.

Sotsiaalmeedia | Facebook | Twitter | Youtube | Flickr | Linkedin jt

Turundamine sotsiaalmeedias

Turundamine sotsiaalmeedias on üha prioriteetsem: ole seal kus on rahvas. Ettevõtte/organisatsiooni videokanal Youtubes, fännileht Facebookis, säutsude kanal Twitteris, hästisihitud turundussõnumid kõigis neis jne. Just nimelt hästisihitud, sest sotsiaalmeedias on tihtipeale võimalik turundamist hästi segmenteerida: näiteks Facebookis, kus on tänaseks ca 100 000 eestimaalast, saad valida sihtgrupi riigi, vanuse, soo jne järgi. Näiteks soovid olla nähtav 25-40 aastastele eestimaa naistele ühe sõnumiga, samas meestele hoopis teisega. Populaarseimad sotsiaalmeedia turunduskanalid momendil ongi Facebook ja Twitter, vähemal määral ka Youtube jt. 

Näide: Montoni leht Facebookis, millel on ca 400 fänni:

Monton at Facebook

Turundamine sotsiaalses meedias on tihtipeale üsna odav: tänu kasutajate loodud sisule on nö. meedia omahind madalam. Näiteks Facebookis saab 1000 reklaaminäitamist kätte ~ 1 krooniga, kliki ~2 krooniga. See on üldiselt kordades odavam kui kohalikud portaalid pakuvad, eriti kui arvestada segmenteerimisvõimalust. Teatud kulud aga võivad olla vaid kulud sinu tööajale, näiteks fännilehe pidamine jms. Eriti hea kui sotsiaalmeedia töötab sinu kasuks kasutajate endi poolt: sinu organisatsiooni kiitev artikkel kellegi blogis, sinu põneva uudise edasisaatmine sõpradele Twitteris ja Facebookis jne.

Vt ka artiklit "Twitter: kasulik vahend väikeettevõtjale?"

Kuidas seda teha? Seda kõike saab tellida internetiturundusfirmadest, samas teatud tasandini on see jõukohane kõigile kes vähegi teemat uurivad ja katsetada soovivad. Loomulikult kõiki strateegiaid nö amatöörreklaamija läbi närida ei oska, aga elementaartasandil sotsiaalmeedias turundamine on üsna lihtne. Lähiajal kirjutame ka artikleid sellest, kuidas näiteks Facebookis reklaamida ja fännilehte luua.

 

Vaata ka videot "Sotsiaalmeedia revolutsioon"