Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

28. mai 2012

QR-koodid ajalehtedes – kuidas teha paremini?

Kordamine on tarkuse ema. Lappasin tänast Äripäeva ja nägin 8 QR-koodi. Nendest 5 ei toiminud ja ülejäänutega viriseks ka natuke. Kuna on näha, et asi on jätkuvalt toores ning võõras, õpime veel, kuidas saaks paremini (vt ka eelmist artiklit "QR-koodi kasutamise mittetoimivaid näiteid Eestist").

4 asja paremini

6 koodi reklaamivad erinevatel lehekülgededel ühe ja sama firma kaubandusse mõeldud tooteid. Neist 5 on nii peenes koodis, et isegi uusim iPhone ei suutnud neid lahti lugeda.

Kui kuues avanes, siis see viitas lihtsalt tavalisele koduka avalehele. Ei konkreetset tooteveebi ega mobiiliveebi. Ideaalses maailmas avaneks selle konkreetse toote või tootegrupi alamveeb mobiilivaatena. Sest ma olen ju mobiiliga, kui QR koodi skännin.

Kuidas paremini:

  1. Kasutada lühendatud urli (juhend oli siin), et saada "jämedama faktuuriga" kood. Sama suurus siis töötaks.
  2. Suunata vaataja täpsemalt tootele või tootegrupile või isegi spetsiaalsele kampaanialehele
  3. Tooteinfo esitada mobiiliveebina
  4. Reklaamis juurde motivaator-üleskutse midagi tegema, näiteks "Vaata toote videot", "Vaata pakkumist siit" vms. "Call-to-action" töötab bänneritel, töötab ka QR-i puhul.

2 asja paremini

Lk 15 on Tallinn Food Festi ja lk 17 Toru-Jüri reklaam. Iseenesest töötavad. Aga kuidas teha paremini?

Ikka samad ettepanekud, aga eelmisest lõigust soovitused nr 3 ja 4 kehtivad ka siin – mobiiliveeb ja üleskutse. Toru-Jüri puhul oli üllatuseks ka see, et reklaami ja veebi visuaalid on nagu öö ja päev. Veeb kena värske mahukas, epoega ja puha. Brändinguteemad.

Järgmine kord veel paremini, eks? :)

Meeldib?