Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

16. aprill 2012

Veebiklubi nr 9: kuldaväärt EVO Design ja mured riigihangetega

Veebiklubi 9. kokkutulek toimus OKIA kontoris ning seekord valiti viimase kuu parimaks tööks Eestis ehk kullavääriliseks leht EVO Design. Kuna autorid pole konkreetselt ükski agentuur, siis nende info leiab siit. Võidutöö paistis silma väga hea ja omanäolise disainilahendusega, kenade layoutide, hoolikate detailide ja üldise läbimõeldusega.

Tasavägises konkursis jõudis hõbedale Icefire (Vigvam), pronksi jagasid  Reval Cafe (OKIA) ja Tartu Tervisespordikeskus (Deep Systems/Vigvam).

Seekordses Veebiklubis olid kohal üle 20 inimese erinevatest juhtivatest digiagentuuridest. Kõiki esitatud töid näeb siit, viimases voorus osalesid ülevalt loetuna 23 tööd (President kuni Icefire).

Hangete murekohad

Veebiklubi seekordsel kohtumisel võtsime ette ka riigihangete (ja üleüldiselt hangete) murekohad. Peamine murelaps oli lähteülesanne, mis tihti on selgelt puudulik. Tehti ettepanek, et suurematele projektidele oleks hädasti vaja eraldi kontseptsioonihanget, kus selgitatakse välja tegelikud vajadused. Kuidas teha muidu võrreldavat pakkumist, kui lähteülesannet mõistetakse erinevalt?

Samuti on probleemiks see, et enne töö alustamist küsitakse paljudelt agentuuridelt korraga hinnapakkumist juba koos reaalse loovtööga. Viimased on esiteks uuringuta keeruline teha, teiseks kulutatakse väga palju tipptegijate aega loovtöö (näiteks näidisdisaini) tegemiseks ja seda ilma tasustamata. See on asi, mida tegelikult teha ei taheta, sest see on firmadele väga kallis.

Otsustati sarnaselt ERAL'ile hakata koostama juhendit "Kuidas koostada riigihanget?" ning tulevikus, loodetavasti, korraldada ka selleteemalisi koolitusi. 

Mis on Veebiklubi?

Veebiklubi on Kaupo Kalda (OKIA) ja Marko Saue (Goal Marketing) poolt 2010. aastal ellu kutsutud mitteformaalne Eesti digiagentuuride paremikust koosnev klubi, mille eesmärgiks on panna oma valdkonna inimesed omavahel suhtlema ning valdkonda ühiselt arendama. Veebiklubi põhiline fookus on vastaval Facebooki lehel, kuhu agentuurid lisavad jooksvalt valminud töid.

Iga paari kuu tagant kohtutakse mõnes agentuuris ning lisaks päevaprobleemide arutamisele valitakse tiheda diskussiooni käigus viimase paari kuu esitatud töödest paremik. Seda eksklusiivset auhinda hinnatakse üha kõrgemalt Kuldmuna ja Internetiauhinna kõrval. Otsustajate ring on laiem, armu ei anta, kõigi hinded on kõigile näha ning tööd on alati värsked.

Meeldib?