Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

24. aprill 2012

Taskubännerid – Lady Gaga case

Vaatasin eile oma õunatelefoni Delfi rakenduses, et "näe, üks bänner päises ja paar tükki allpool teemade vahel on hoopis midagi muud, mis "lokkavad bännerimasiivid" – nad ei sega ja ma märkan neid". Nad ei sega ja ma märkan neid.

Töötab, väikeste puudustega

Tõsi, bänneril puudus "call to action", aga ma sain teada, et Lady Gaga tuleb Eestisse. Mitte, et ma kontserdile läheks, pole minu maitse, aga minuni jõudis edukalt kommertssõnum, läbi bänneri. Muide mul poleks tegelikult midagi ka selle vastu, et teavitada rakendustele ka oma elukoht, vanus ja sugu, küsige ainult. Kui niikuinii reklaame näitate, näidake neid, mis mind võivad pigem huvitada. Nagu Facebookis. Kahju ka, et Õunafirma ja Adobe omavahel kuidagi seljad kokku ei saa pandud flashi osas ja ei saa ka kunagi saama, mistõttu võiks kaaluda koledate ajamasinana mõjuvate gif-ide asemel html5-l põhinevaid bännereid. Nutifonid ju toetavad seda standardit.

Okei, vaataks nüüd, kas selle taga on ka söödav piletitellimislahendus. Peale vajutades visati mind aga kuhugi Facebooki, kus maandusin ikkagi omaenda seinale. Ehk et tubli, et taskus reklaam (veel?) ei lämmata, ta täitsa töötab, aga pool jalga konkreetse näite puhul on ikka ämbris.

Erinevad formaadid

See formaat, kus reklaamid on viisakalt postide vahel, ei lämmata kogu ekraani ning reklaami tarbimine on täiesti talutav. Minu pärast võiks ta ka kõrgem olla, slaidin kergelt sõrmega sealt üle, shahh shahh, kõik on kena.

Aga näiteks näiteks Postimehe mobiilirakenduse üleekraani "sulge nurgast" reklaam on oluliselt närvidelekäivam ning lõbub kasutaja "user experience'i". Ma saan reklaamiandjana ja -müüjana sellest aru, aga see on kasutajale häiriv. Reklaam ei tohiks nii häiriv olla. Reklaam on veidi ületähtsustatud oma agressiivsuses ja rahajanus.

Delfilikku lahendust ootaks ka tahvliversioonides, näiteks Õhtulehe lahe uus tahvliversioon (teistele eeskujuks!) võiks vabalt sisaldada iga kümnenda infobloki asemel reklaami. See ei kataks enamikku ekraanist, ja ei segaks. Ning oleks ikkagi märgatav, eriti kui bännerid ruudukestesüsteemis asukohta muudaksid iga kord. Win, win, win – meedia, reklaamitellija, lugeja.

Tore on näha vaikseid arenguid taskureklaamis ja jään huviga ootama järgmisi taskubännereid :)

Meeldib?