Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

12. aprill 2012

Instagram, fenomen, turundusvahend, OKIA fotokonkurss!

instagram-iphone-okia-office

Instagram on Twitteri-sarnane sotsiaalvõrgustik, aga ta on fotopõhine. See seni peamiselt telefonirakendus on viimase 2 aasta edukaim ja suurim sotsiaalmeedia fenomen. Kasvas ligi 30 miljoni kasutajani 2 aastaga (seljatades kõik senised rekordid, kaasa arvatud Facebook ja Twitter), sinna laetakse sekundis rohkem pilte, kui palju aastaid tagasi asutatud populaarsesse Flickrisse ja tagatipuks ostis Facebook selle 13 töötajaga pisiettevõtte 2012 aprillis miljardi (!) dollari eest ära. Mis on see fenomen ja kas turundajal on ka sinna asja? On ikka.

NB! Leia altpoolt üleskutse Eesti esimesele auhinnalisele Instagrami fotokonkursileauhinnaks 2h tasuta konsultatsiooni veebiprofilt!

 

Instagrami fenomen

Ajastus, lihtsus ja detailid. Instagram tuli välja täpselt sel hetkel, kui algas suurem nutitelefonide revolutsioon. See on eduretseptis kahtlemata oluline punkt. Alguses vaid iPhone peale, 2012 kevadest ka Androidile. Kasutajaliides on kena ja lihtne.

Kuna neil endal veebiportaali täna pole, küll aga on olemas liidestusvõimalused, luuakse Instagrami teemadel erinevaid portaale. Üks asjalikumaid on Statigram, mis kuvab sinu kohta ka statistikat jms. Näide: minu pildid statigrami lehel.

Lisaks on tal omas lihtsuses ja esteetilises väljundis lihtsalt kõik detailid paigas – aitab teha sinu fotost kaunima, kuulsate maitsekalt tuunitud fototöötlusfiltrite abil, sheerib selle oma sisemisele seinale, ülilihtsalt twitterisse, facebooki jne. Paljud on igapäevapilditegemise enda jaoks uuesti avastanud, kaasa arvatud mina. Tõsi, on ka liiga palju uduseid "omletipilte" jms saasta, aga eks sa ise valid kellele "Follow" vajutad. 

Üle maailma on tekkinud fännide kogukonnad, "instagramerid", kes ühiselt asju ette võtavad. Väga paljud profifotograafid kasutavad Instagrami ajaviitena. Üks kuulsamaid on kasutaja @joshjohnson kes meeletu järjepidevusega iga päev fotokonkursse korraldab. Soovitan vaadata ja osaleda, osalemiseks on vaja oma pilte täägida.

Instagram kui ettevõte on pisifirma, mis lisas nunnuparameetri. Okei, Facebook ostis ta nüüd ära ja see parameeter läks suure hädakisaga ajalukku.

Kõik see kokku ongi nende edu valemiks.

Instagram turunduses ja kommunikatsioonis

1 pilt on väärt rohkem kui 1000 sõna, eks. Instagram on hea viis, kuidas tuua brändid inimestele lähemale. Eks seda teeb ka Facebook, Instagram räägib siin aga puhtalt pildikeeles, fokusseeritult. Valdavalt emotsiooniteema.

Kahjuks me täna ei tea, kui paljud 30 miljonist Instagrami kasutajast on Eestist, aga see on tuhandetes ning kasvab iga päevaga kiiresti.

Mõned kiired näited laiast maailmast, kuidas Instagrami turunduses/PR-s/brändingus kasutatakse. See on alles avastamisjärgus mängumaa, samas loodetavasti ei muutu asi siiski lõpuks liigseks spämmimiseks, nagu see on täna tihti Facebookis.

Starbucks (@starbucks)
Starbucks, kes alati on igal pool olemas, on kohal muidugi ka Instagramis. Neil on hetkel Instagramis 400 000 jälgijat. See on puhas bränding, kus näidatakse pilte kohvikutest, kohvimaailmast, head emotsiooni. Fännid on tavaliselt sõna otseses mõttes fännid. 

Red Bull (@redbull)
Red Bull kommunikeerib oma tarbijatega läbi spordi, peamiselt ekstreemspordi. See teema sobib Instagrami ideaalselt, kuna on väga visuaalne. Nende piltidel on alati tuhandeid "like". Ikka ja jälle bränding.

Barack Obama (@barackobama)
Ligi 500 000 jälgijat. Baracki kommunikatsioonitiim kasutab Instagrami kui moodsat kanalit härra tegemiste jälgimisel, k.a. ja eriti valimisüritused. Väga rahvalähedane.

Kodumaine Siison (@siison)
Eestis on Instagramis turundamine alles tekkimas. Siison on uus kodumaine moealane e-pood, mida teevad noored ärksad inimesed. Asi on üsna värskelt alustanud, nendelt ilmub ka varsti meie blogis artikkel, kuidas üks noor bränd tänapäeval turundust teeb, millised on õnnestumised ja õppetunnid. Instagramis on nad ka üsna värskelt, näidates oma "lavatagust elu" ja moetrende.

Paar lihtsat ideed mõtlemiseks

Mõned ideed, kuidas võiks Instagrami turunduses ja brändingus kasutada.

  • Kui sul on emotsioonidega seonduv bränd, näiteks aiandus, muusika, mood, kaubandus, on see koht kus inimesed on meeleldi nõus vaatama a la trendipilte, pilte uutest toodetest, mõnest heast alest jne. Või pilte lavatagusest, mis võiks olla väga huvitav. Näiteks teatrile oleks see võimalus sõna otseses mõttes lavatagust elu edasi kanda, mis on kindlasti paljudele väga huvitav teema. Või mis iganes valdkond või bränd. Sheeri pildid samas kohe ka oma firma Facebooki wallile.
  • Tee fotokonkursse. Instagramis saab "täägida" (hashtag) pilte ehk markeerida pilte stiilis #märksõna mis moodustab neist "pildipilve". Näiteks sildi #okia abil leiad minu tehtud pilte meie tööpäevadest, kontorist. Lase inimestel täägida mõnda teemat, näiteks kui oled toidubränd, lase teha pilte, kus kasutatakse pühapäevahommikuseks söögitegemiseks mingit kindlat toodet ning täägida see #sinubränd märgusõnaga. Pildid paned välja oma veebi, parimatele auhinnad. Väga väga lihtne nii fännidele kui ettevõtetele, mingeid arenduskulusid sellega ei kaasne ja samas personaalne, suhtestuv lähenemine ning levitab sinu kohta infot Instagramis ka osalejate sõpradele. Väike viraalturundus.

Üleskutse auhinnalisele fotokonkursile!

Kuulutan siikohal välja auhinnalise OKIA fotokonkursi.

  • Teemaks on "Veidrad, naljakad ja omapärased asjad/olukorrad tööl". 
  • Auhinnaks loosime välja 2h artikli autoriga tasuta veebikonsultatsiooni kevade jooksul. Saad küsida mida iganes, mis puudutab veebindust, turundust, kodulehti, sotsmeediat. On vaja seda sinul või su sõbral sugulasel, pole vahet, võta ta kaasa. Võime lobiseda muidugi ka niisama, teadusest, loodusest, ilmast. Ise valid. Muidugi pakun Sulle meie lahedas kontoris kohvi või teed :)
  • Konkursi tähtaeg on pühapäev 22. aprill ning siis valime välja lemmikud, kelle pildid toome välja oma blogis ning ühe auhinnavõitja. 
  • Konkursil osaledes annad loa kasutada oma pilti konkurssi kokkuvõtvas ühekordses blogipostis. Viitame muidugi ka pildi autorile.

Konkursil osalemiseks tee nii

  1. Pildista Instagramiga oma töö juures midagi veidrat, naljakat või omapärast. Kasuta ka mõnda Instagrami stiliseerivat filtrit. Võid saata nii mitu pilti kui soovid.
  2. Vaimukas kommentaar on alati oodatud, aga kindlasti on konkursil osalemiseks vaja kommentaari kirjutada märksõna #okiakonkurss
  3. Ongi kõik! Kutsu sõbrad ka osalema :)

Konkursi pilte saad vaadata, kui otsid Instagramist märksõna #okiakonkurss või vaata ja laigi osalevaid pilte siit.

 

Julget katsetamist ja leia nüüd palun "Like" nupp altpoolt, aitäh! :) 

Meeldib?