Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

15. august 2011

Tule Eesti Internetiauhinna konkursile, aga kammi enne vunts ära

Septembris jõuab meieni igasügisene veebitööde konkurss Eesti Internetiauhind 2011. Mul on au olnud olla viimase aasta jooksul Best Interneti zhüriis, Kuldmuna zhürii esimees ja Barcelonas Art Directors Club of Europe digizhüriis. Seekord olen jälle asjatamas – seekord esimehena. 

Miks ma seda lugejale rõhutan on asjaolu, et mul on tekkinud kogemused ja mõningad soovitused, kuidas kallid kolleegid ja konkurendid võiksid oma töid esitleda. Just Barcelona kogemus oli hea võrdlus – kui kätte jõudis eesti töö, võisin ükskõik kui palju juurde seletada, üsna kiirelt tuli “next”. Kui zhüriil on vaja läbi närida 100-200st tööst poole päeva jooksul (et shortlist kokku panna), jäävad silma need, kelle esitlus on (lühike ja) efektne. Tõsi, paar tööd jäi ka sedasi silma, kus esitlus ei rabanud, küll aga töö ise tekitas momentaalse wow-efekti.

Tööde esitamine tänavu

Mitmel riigil on spetsiaalsed veebilehed (enstries.at, forthejury.de, forjuryonly.com, showcaselink.de, ourentries.se jt), kus zhürii jaoks töid üles saab panna. Meie tänavuse konkursi tööde esitamise kohaks on Defol.io, kus saab töid esitada alates 1. septembrist.

Kuidas teha halvasti?

Tegelikult siin täielikult puusse panna ei saagi, sest seekord on spetsiaalne keskkond esitamiseks. Samas üks korralik projektileht, videost rääkimata, oma töö külge linkida, on väga hea mõte ning kindlasti hästi tehtuna tõmbab ka tähelepanu.

  • Ära üldse esitle. Pane lihtsalt “paar lauset google analyticsist”, suva shott avalehest ja viska see viimasel minutil üles. Nii tehti seni valdavalt. ;)
  • Esitle, aga igavalt ja kuivalt, kus on palju mulli, aga pole inffi.
  • Esitle tohutult massiivselt, näiteks 10 min videoga. Pikki tekste ei jõua keegi lugeda.

Kuidas teha hästi?

  • Parim ja efektseim on  ca 1 min hoogne sisutihe video. Samas tean, selle kokkupanemine on tihti pähkel. Tihti jääb isegi otsustamine, kas ja millega üldse osaleda, viimasele tunnile.
  • Hea on teha nii, nagu tavaliselt teinud näiteks sõbrad Velvet või ADM – kena kirjeldus veebilehel korralike screenshottidega, eesmärgid, tulemused jms. Kiirelt haaratav. Aga mitte liiga pikalt.
  • Hea on teha esitlus justnimelt väikese veebilehena, eriti äge, kui see veebileht on selle projekti jaoks “natuke disainitud”.

Näited

Mul kahjuks ei ole väga palju näiteid Barcelonast, kus on kõik väga hea. Mitmed videod olid vaid kohapeal vaadatavad, sellist head tervikut veebina oli vähe. Mõned näited:
  • Have a Camper day – iPadi ilmarakendus, üks kullatöid
  • Mobilombo – lihtne tutvustav leht videoga
  • Logomo  - üks minu lemmiktöid konkursilt. Esitlusveeb küll tiba laialivalguv, raskestihaaratav
  • Wall of Fame – kullatöö. Esitlusveeb minimalistlik, samas video lööv.
  • Carlos – kuld ja üks Grand Prix nominentidest. Kuna tegu telesarjaga, on see lihtsalt üks efektne video.
  • Dove men – hea kompaktne ja koos videoga. 
  • Bürometer – ka üks videopõhine lennukas esitlus. Pane tähele – video ei ole kalasilmasuurune.
  • Credit Suisse – see töö oli lihtsalt hea huumoriga. Esitlus on hästi selge, kuigi kuivas vormis.
  • IKEA – bännerinäidised
  • BMW reklaamib sinu autot – taas üks videole fokusseeritud näidis. 
  • Mini getaway – üks kõvemaid kampaaniaid üldse sellel konkursil, mis kahjuks ei jõudnud kullale. Esitlusleht kuivavõitu, aga video tegi oma töö.
  • Birds on Twitter – lätlastele läinud teenitud kuld. Esitlusveeb väga selge ja ülevaatlik.
  • Huggies – selge vormistusega.
  • Edding highlighter – üks kuldasid. Esitlusveeb küll natuke suva, liiga palju screenshotte, pigem fookus videole. Töö ise muidugi kõva.

Linke

Eelmise aasta ainus kullatöö – suurepärane Kelgukoerad, mis küll Barcelonas finaali kahjuks ei jõudnud.

Meeldib?