Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

09. juuni 2011

Eestlane on Facebooki-rahvas

Jah, muidugi, eelkõige oleme ikka laulurahvas. Ja skaibirahvas. :) 2010 alguses oli eestimaalaste Facebooki-penetratsioon alla 10% rahvastikust (ca 100 000), samas Soomes-Rootsis oli see näitaja kusagil 30% peal . Täna on eestimaalasi Facebooki 410 000+ ning kasv jätkub suht lineaarselt, penetratsioon on tõusnud 32%-ni.

Facebookis on kokku täna ca 700 000 000 kasutajat ning ca aasta pärast arvatakse, et ületatakse miljardi piir. Eesti näitaja peaks tõusma aasta lõpuks kuhugi 500 000+ kanti ja kasvab ka edasi, aga ilmselt põhiline tõusukiirus on tänaseks läbi, seda indikeerib senine Põhjamaade kogemus. Samas kui meie "plaan" on jõuda samale tasemele, peaks meil lõpuks FB kasutajate arv fikseeruma kuhugi 700 000+ kasutaja kanti. Samad suurusjärgud, mis Delfis ja Postimehes, aga kasutajate keskkonnas kulutatav aeg on kordades kõrgem kui mainitud kohalikes portaalides.

Naabrid

Ka Soomes ja Rootsis on suurem tõus ajalugu. Soomes on täna 2 miljonit ja Rootsis 4,4 FB kasutajat (penetratsioon vastavalt 40%/50%).

Läti "võitleb" oma kohaliku draugiem suhtlusvõrgustikuga, olles täna % osas rahvastikust umbes seal, kus meie 1,5a tagasi ehk 12% / ligi 300 000 kasutajat. Nende kasvukõver on aga praegu järsk ja võitluses draugiemiga ei ole ilmselt pikemas perspektiivis võitjas kahtlust.

Venemaa. Seal on täna 4,7 miljonit FB kasutajat, see on kõigest alla 4% rahvastikust. Nendest 1,7 miljonit on Moskva ja 0,4 milj Peterburi piirkonnast. Sotsiaalvõrgustiku rolli täidab peamiselt "vkonktakte.ru" ja "odnoklassniki", aga ka see trend on ka keeramas ja on vaid aja küsimus, millal olukord on teisipidi. Vkontakte positsioon on täna veel üllatavalt kõrge.

Miks ma nendest numbritest siin üldse kirjutan?

Sest veel 2010 alguses oli palju neid, kes arvasid, et FB on hype ning mööduv nähtus. Tegelikult on neid siiamaani, aga numbrid näitavad paraku vastupidist. FB on saamas üheks peamiseks meediakanaliks veebis ka meie, eestimaalaste, jaoks, aga samas on ta hea kanal ka ekspordi suunal, sest on üsna hästi sihitav reklaamiturg, vähegi suuremates riikides ju piirkondade kaupa. Võtke või jätke. Meie võtame.

See ei tähenda, et peaksid ilmtingimata looma fännilehe, see on lausa eraldi teema, millest rääkida tahan lähiajal. Aga hea mõte on kasutada Facebooki reklaamivõimalusi, bännereid. Hinna/sihtimise suhe on väga hea. Loodetavasti lisandub ka paremaid reklaamivõimalusi kui need täna on, ma mõtlen ka bänneritasandil, sest praegune on siiski tikutopsiformaat. Mis selle kohta töötab küll üllatavalt hästi. Samuti tasub oma leht integreerida FB-ga, eelkõike "Meeldib" nupu abil.

Meeldib?