Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Carl RannabergCarl Rannaberg

Kirjutas

Carl tegeleb OKIA-s internetiturunduse, SEO, Adwordsi teenuste ja kampaanialahenduste loomisega.

09. september 2010

Kuidas Google Instant muudab SEO-d?

Google InstantGoogle Instant on Google'i otsingu uus täiustus, mis näitab otsitulemusi samal ajal, kui sa trükid. Selle peamiseks eesmärgiks on otsimise aega vähendada kasutaja jaoks. Otsingukasti märksõnu trükkides saad sa samaaegselt silmadega skännida otsitulemusi. Esmapilgul tundus üsna tähelepanu hajutav, kuid ära harjudes muudab see kindlasti otsimise kiiremaks populaarsemate märksõnade puhul (esimesed märksõnad, mida Google Suggest pakub sulle), Google sõnul isegi 2-5 sekundit.

Google Instanti tutvustav video:

Google Instant ei tööta vanemate browserite ja aeglase netiühenduse korral. Eestisse ilmub Instant ilmselt lähema paari kuu jooksul. Hetkel saab saad katsetada seda Google.com domeenil, kui oled sisse logitud.

Sellele on külge poogitud ka black-list sõnadest, mille tulemusi trükkides ei näidata. Neid näeb ainult siis, kui vajutad Enter klahvi.

Kasulik lisa on kindlasti otsingukasti paremal servas olev X-nupp. Kes Apple tooteid kasutanud, siis nendele on see tuttav lahendus. Lisaks on iga soovituse kõrval "I'm feeling lucky!" link, millega saab minna kohe otse antu märksõna esimese tulemuse veebilehele.

Google Instant search box

Kuidas mõjub Google Instant SEO-le?

Ülaloleval pildil on näha Google otsitulemuste nähtavus erinevate ekraaniresolutsiooniga kasutajatele. Antud otsitulemuste juures, kus otsikasti ja autocomplete kasti all näidatakse 3 tasulist tulemust, näeb 50% kasutajatest vaid esimest kahte orgaanilist tulemust. 20% näeb ainult nelja esimest tulemust. See tähendab seda, et veelgi olulisem on olla esimeste tulemuste seas, mitte esilehele (top10). Teise koha tulemus oli ennegi juba väga väikese väärtusega, kuid selle muudatusega väheneb see veelgi.

Orgaaniliste tulemuste nähtavust mõjutavad kaks faktorit:

1. Autocomplete soovituste arv

2. Otsikasti all näidatavate tasuliste tulemuste arv

Mitmelt poolt on olnud kosta, et Google Instant muudab SEO kasutuks. Vastupidi – see suurendab selle tähtsust veelgi. Tuleb näha veelgi rohkem vaeva, et kõrgematele positsioonidele jõuda.

Tõenäoliselt langevad oluliselt ka Adwords tasuliste reklaamide klikitavused (CTR), sest esimesi tähti trükkides enamasti sa ei näe kohe endale sobivat tulemust, kuid reklaame näidatakse sellegipoolest.

Google Instant ei muuda, kuidas otsitulemusi reastatakse. Kõik SEO tõed jäävad kehtima. Muutub aga kasutajate käitumine otsides.

Kuidas sulle tundub? Kas sinu elu teeb Google Instant kergemaks või hoopis raskemaks?

Lisalugemist:

Meeldib?