Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Carl RannabergCarl Rannaberg

Kirjutas

Carl tegeleb OKIA-s internetiturunduse, SEO, Adwordsi teenuste ja kampaanialahenduste loomisega.

29. märts 2010

Kokkuvõte veebiturunduse seminarist Kaubandus-Tööstuskojas

Interneti- ja veebiturunduse seminar Kaubandus-TööstuskojasEelmisel reedel (26. märts 2010) toimus Eesti Kaubandus-Tööstukojas Internet- ja veebiturunduse seminar, kus esinesed Google, OKIA ja Bigbanki esindajad. Saal oli rahvast küll paksult täis (60-70 inimest), kuid kindlasti jäi tulemata inimesi, kellel antud ürituse vastu huvi oli. Võtan siin postituses kokku nelja ettekande huvitavamad punktid.

Chewy Trewhella, Google

Chewy on üle 4 aasta juhtinud uute äride arendamist Google's. Ta rääkis sotsiaalmeediast, interneti käitumistrendidest ning erinevatest viisidest, kuidas Google'i lahendusi kasutatakse.

  • Iga kord kui Google'i otsingurobot interneti läbi kammib, siis 25% sellest on täiesti uus sisu.
  • Järgmise kolme aasta jooksul investeerib Google oluliselt internetitelevisiooni ja mobiilirakendustesse.
  • Veeb muutub palju personaalsemaks: http://www.bbc.co.uk/ – ilma sisselogimata võib endale sobiliku uudistelehe luua.
  • Kaob vajadus igasse keskkonda eraldi kasutaja luua: http://www.huffingtonpost.com/ – saab end identifitseerida Facebooki, Twitteri jmt keskkondade kontode kaudu.
  • http://code.google.com/more/ – Üle 60 Google'i poolt arendatava rakenduse, mida on võimalik oma projektis kasutada.
  • http://www.swisstrains.ch/ – Google Maps rakendust on kasutatud rongide asukoha reaalajas näitamiseks.

    Google Maps - Šveitsi Rongid

  • Huvitavaid näiteid, kuidas on kasutatud Google Earth rakendust.
  • Google Earth näide 1 – Maailma naftakasutus riigiti.

    Maailma naftakasutus

  • Google Earth näide 2 – Londoni kesklinna muutumine aastatel 1953-2015.

    Londoni kesklinna muutumine 1953-2015

Lauri Ilison, OKIA

OKIA uus juht Lauri rääkis veebilehe loomise protsessist, veebilahenduse terviklikkuse olulisusest, teadlikust sisuloomest ning intelligentsest internetiturundusest.

  • Vabavaraliste sisuhalduste kasutamine on tõusvas trendis. Eelmise aastaga võrreldes +5%.
  • Google Analyticsit kasutab aastataguse ajaga 4 korda rohkem veebilehti.
  • Otsimootoritest tulev liiklus moodustab keskmiselt pool (47%) kogu veebilehele tulevast liiklusest.

Allpool on Lauri ettekande slaidid:

Maksim Melamed, Bigbank

Bigbanki piiriülese äritegevuse juht Maksim Melamed rääkis Vana-Euroopa turgude vallutamisest internetiturunduse abil, ilma ise seal füüsiliselt kohal olemata.

  • Internetiturundus on oluliselt odavam kui tavameedia:
    – Telekampaania Saksamaal – 1,5-3 miljonit eurot/kuu
    – Telekampaania Eestis – 1,5-3 miljonit krooni/kuu
    – Internetikampaania Saksamaal – 200-300 tuhat krooni/kuu
  • Internetis ei ole päritolu niivõrd tähtis. Tähtis on hinna ja kvaliteedi suhe.
  • Bigbank tõmbas tähelepanu parima hoiuste intressimääraga ja sai Saksa Financial Times veergudele.
  • Pole mõtet oma päritolu varjata. Interneti kaudu on see võimalik kergelt välja uurida.
  • Koduleht on kasutu, kui sellele ei tule kvaliteetseid külastajaid.
  • Kodulehe tõlge sihtturu keeltesse on oluline.
  • Rohkem klikke ei tähenda tingimata rohkem müüki. Külastaja peab sooritama veebilehel mõne äriliselt olulise tegevuse.
  • Internet on kogemuste saamiseks kõige odavam koht.
  • Ilma kasuliku ja huvitava sisuta pole mõtet sotsiaalmeedias figureerida.
  • Sisuloomeks on vaja töötajat, kellel on selle jaoks aeg ette nähtud.
  • http://www.bigbank.de/ – Bigbanki Saksamaa turule mõeldud veebileht.

    Bigbank Saksamaa veebileht

Elor Pruvli, Google

Elor Pruvli on poolteist aastat töötanud Google's Account Managerina, kes aitab ettevõtetel üles seada efektiivseid Adwords kampaaniaid (alates 5000 EUR/kuu). Ta rääkis interneti ostmislehtrist, tasuvusest (ROI) ning Adwords kampaania üles seadmisest ning tulemuste mõõtmisest Google Analytics abil.

  • Living.ee teeb tänu Adwordsile 40% müükidest läbi interneti.
  • Ostmislehter koosneb viiest osast:
    – Teadlikkus
    – Kaalutlemine
    – Proovimine
    – Korduvostmine
    – Lojaalsus
  • Bännerreklaamid jagunevad kolmeks:
    – Brändireklaam
    – Bränd+tootereklaam
    – Tootereklaam konkreetse pakkumisega
  • Internetiturundus Google vahenditega:
    Google Adwords – külastajate veebilehele suunamiseks
    Google Trends – suuremate otsitrendide analüüsimiseks
    Google Analytics – veebilehele tuleva liikluse analüüsimiseks
    Google Website Optimizer – veebilehe komponentide testimiseks
  • Google Adwordsi reklaami positsioon oleneb kahest faktorist:
    – Maksimaalne summa kliki eest, mida reklaamija on nõus maksma (Max CPC)
    – Kvaliteediskoor (Quality Score)
  • Kvaliteediskoori komponendid:
    – Kindla märksõna klikkimise määr (CTR)
    – Reklaamteksti ja sihtlehe asjakohasus (optimeeritus otsimootoritele)
    – Eelnevad tulemused
    – Teised asjakohasuse tegurid

Kokkuvõtteks oli seminar põgus ülevaade Google'i arendatavatest projektidest, kuidas ettevõtted saavad end Google abil reklaamida ja millega peaks arvestama veebilehe loomisel, haldamisel ja turundamisel. Kõik esinejad kasutasid valdkonnaspetsiifilist kõnepruuki ja akronüüme nagu purchase funnel, CTR, märksõnade relevantsus jne. Seetõttu jäi ilmselt osa sisust seminarile tulnud internetiturunduse võhikutele arusaamatuks. Seega loodan, et tulevikus taolistel seminaridel mõeldakse rohkem ettevõtjatele, kellele on internetiturundus uus ja kes pole erialase žargooniga kursis.

Kui sinu ettevõte vajab abi internetiturunduses: Google Adwordsi kampaania üles seadmisel ja haldamisel, veebilehe otsimootoritele optimeerimises, kampaanialehtede loomisel, sotsiaalmeedias turundamises jms, siis võta kindlasti meiega ühendust.

Artikli autor Carl Rannaberg tegeleb OKIA's internetiturunduse, Google Adwordsi, otsimootoritele optimeerimise, veebianalüütika ja kõige muuga, mida ühe ärile suunitletud veebilehe juures on vajalik planeerida ja analüüsida. Ta on pidanud tükk aega ka isiklikku internetiturunduse blogi.

Meeldib?