Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

09. detsember 2009

Jagame Facebooki fännidele metsikult auhindu!

Facebook marketingKutsu sõbrad ka! Levita sõpradele! Hakka fänniks! Just sellisena paistab täna töötavat Facebooki turundamine kõige efektiivsemalt, st. enim fännemeelitavalt. Keegi ei tea otseselt kui hea on ROI / sellisest turundamisest paranev käive, aga seda ei saagi muudmoodi teada kui ei katseta.

Vaatasin Metrixi Facebooki fännisaitide topist (või sorteerituna nädala liitunute järgi) mõnda suuremat tõusjat ning enamike edukate taktika on üks: loosime fännidele nänni, mida rohkem fänne, seda kallim nänn, kutsu sõbrad ka, pane sõbrad klikkima "laiki" nupule jne. Fänn-nänn-fänn-nänn. :)

Selles pole midagi halba ega valesti. Klassikaline turundus on alati motiveerivaid tarbijamänge kasutanud, need on kenasti ka toiminud. Nüüd on see aga lihtsam kui varem – tekitada "viral"-effekt Facebookis. Iseküsimus kui kõik ühtviisi hakkavad tegema kaob osa uudsusest ära, kunagi ju klikiti bannereid ka kordades enam kui täna. Siiski võib loota, et teatav aktiivsus püsib ning kuna fänn kleebib end sinu külge suureneb fännide arv iga mänguga, Facebooki fännikontakt ei jää ühekordseks, kuigi ei tohi unustada, et ka näiteks liigsest pealetükkivusest tulenev lahkumine on ühe kliki kaugusel.

Järgmine kampaania on juba kopsaka stardiboonusega, sest sinu meediapinnaks võivad olla kõik sinu fännid. Näiteks A. Le Coqi 4000 fänni – kui panna nad sõna/kampaaniat levitama, igaühel keskmiselt 130 Facebooki sõpra (osaliselt küll kattuvad), katab ilmselt kõik 100 000 eestimaalast ära. Sinu brändi evangelistid. Lumepallieffekt.

Lisaks vürtsitatakse mängu-nänni-üleskutseid sooduspakkumiste, faktiliste temaatiliste sissekannetega ja kutsutakse mõnel teemal arvamust avaldama. Igatahes püsikommuuni loomine on hetkel selgelt sihiks.

On ka mõned müsteeriumid – Vana Tallinn näiteks – mis on sisult passiivsed, ometi populaarsed. Brändi ülemvõim? Palju rahvusvahelisi fänne. Samas suht stabiilne, progressi eriti ei paista.

Mis toimib, mis ei toimi? Näited.

Võtsin mõned ekraanipaugud (screenshotid) mõnedelt viimase aja õnnestujatelt ja vähemõnnestujatelt. Need ei ole üksteise järel ilmunud teatised vaid välja nopitud. Ma pole küll kursis, kas neile tehakse fännilehe peale ka muud meediat peale Facebooki enda.

A. Le Coq

Toimiv näide. Hetkel esitõusja: nädalaga +2175 fänni, kokku 4094. Väga aktiivne nii community-loomisel kui nännijagamisel. Projekti taga on tunda selgelt reklaamiagentuuri jõulist kätt/ressurssi. Nende veebis muid Facebooki aktiivsusele viitavaid vahendeid peale FB logo ei märganud. Muidugi toetab fännamist ka valdkond – õllesõprade elustiil vs näiteks postiteenus, kus väljakutse on märksa keerulisem.

Scrolli:

A. Le Coq Facebook Page

SmartPOST

Toimiv näide. Nädalaga lisandus +1327 fänni, kokku 2018. Võibolla on just SmartPOST  väike Eesti Nokia, igatahes rahvale teenus meeldib ja nad ei häbene seda tunnistada. "Ma olen postiteenuse fänn". Okei, kõlab veidi veidralt, aga see innovaatiline mudel paistab toimivat ja kõik on hästi. SmartPOSTil jookseb Facebookis ka fännilehe bannerreklaam.

SmartPOST Facebook Page

Kliinik 32

Suhteliselt toimiv näide. Nädala saldo +86, kokku 1080. Hambasõpradele.

Kliinik 32 Facebook Page

Sagadi mõis

Langev näide. Nädalaga +9, kokku 977. Niipea kui nänni jagamine novembri lõpus lõppes – uusi fänne liitub visalt. Aga: järgmise kampaania ootel ning stardiplatformiks on 1000 fänni ehk püsikontakti juba ees.

Sagadi Manor Mõis Facebook Page

Farmi

Vähemtoimiv näide. Nädala saldo +15, kokku 250 fänni. Räägitakse põhiliselt endast ja pakkumistest, lisaväärtust ja nänni ehk motivatsiooni ei jagata. Tulemus on teistest madalam, kuigi sotsiaalmeedias ollakse ja ka vaikselt tegutsetakse.

Farmi Facebook Page

Veel mõned

Silma jäi ka Hotelliveeb, kes on alustanud loosimisi. Metsikut edu FB-s küll esialgu ei paista, aga ehk see muutub. Ka "Tele 2 seriaal" loosib telefone, aga mitte FB-s vaid oma veebilehel. Ilmselt seetõttu pole ka fännide arv just raketina tõusnud, kuigi tõusnud ikka on. Ka teised mobiilioperaatorid EMT ja Elisa pole veel liiga agaralt asja kallale asunud, klientuuri arvestades on neil esialgu suhteliselt väikesed fännikogukonnad. Sisetunne ütleb, et see lähema aastaga  vast muutub. Aktiivsust on üles näidanud ka DYNAMI:T ruudumänguga, kus peab ära arvama mis on pildil ja saab autasuks karastavat energiajooki. Cinamon kasvatab ka mõõdukas tempos fännikogukonda ja loosib välja kinopileteid. Konkurent Forum Cinemas aga on üks väheseid üllatusi kes vaid sisulise poolega end populaarsena suudab hoida. Ludo Lauamängupood on uus tulija, nänni ei loosi, tõmbab ilmselt kuuluvustunne?

"Last but not least" – ka OKIA fännilehel läheb kenasti ja oodatud on uued liitujad. Arvestades nishi (me pole miljonile eestlasele suunatud söödav-joodav massibränd vaid loovbüroo) on meil palju sõpru, turundusinimesi ning iga päev tuleb  juurde, nädala tõus kena +35%. Nänni me muidugi ei loosi, aga kes teab, võibolla natuke tarkust & konsultatsiooni võiks.

Kui tead veel mõnda fännilehte mis on turunduslikult aktiivne või ka näiteks Metrixist puudu – anna palun märku.

Uuri ise ka teisi, võta ette Metrix liitunud fännide sorteeringus.

PS. Markeerin ka "tracki" pidamise huvides ära, et täna on Facebookis 106 000 eestimaalast, alles äsja oli alla 100 tuh. Näis mis kuu pärast trend teeb. Kui õnnestub, võiks seda numbrit ka Metrixis jooksvalt kuvama hakata, uurime asja.

Meeldib?