Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

21. september 2009

Google tõus 1106%? Tehtud!

Google

2008.a. teises pooles hakkasime tegelema kingsepa igipõlise probleemiga: üle mitme mitme aasta iseenda kodulehe uuendamisega. Eelmine leht oli tehtud ajal mil SEO (otsimootoritele optimeerimine) mõistegi polnud veel välja kujunenud, kusagil sajandi alguses. Google oli juba olemas, paariaastane. Eesmärgid püstitatud, sõjaplaan peetud ja raske aju- ning labidatöö tehtud sai 2009 veebruaris uus veeb üles.

Tänaseks on meie kodulehe külastatavus tõusnud sadu protsente võrreldes aastatagusega (21.aug-20.sept vs eelmine aasta), Googlest tulevate külastajate arv on tõusnud lausa 1106%, neti.ee-st täpselt 250%.

Google Analytics, 2008-2009 compared

Üks suuremaid põhjuseid on see, et meie veebile tekkis arvestatav sisu, seda eelkõige blogi näol, lisaks ülejäänud veebi SEO optimeerimine ning läbimõeldud sisu. See on hea näide kuidas blogi ja SEO töötavad ettevõtte kasuks, kusjuures oleme oma veebilehe arendusega alles poolel teel. Võib ju spekuleerida, et palju külastajaid pole väärtus omaette. Ei olegi. Samuti oli varem Google kaudu tulek ikka üsna kesine ning otsiti eelkõige meid nimeliselt. Faktina mõõdetav on aga see, et OKIA majandusnäitajad on sel aastal vastupidiselt "masu" trendidele hoopis tõusuteel ning kindlasti on uuel veebil selles oma osa.

Selle kõige juures on paar head näitajat veel: "bounce rate" (põrkemäär) on tõusnud vähe, seega pole me lihtsalt apaatset massi kohale meelitanud vaid eelkõige huvilisi. Lehel viibimise aeg on aga tõusnud, seega keskmise külastaja huvi on pikemaajalisem, kõrgem kui varem.

Uued kingad on head ja mugavad, jätkame arendamist. Järgmised 1000% on tunduvalt keerulisem, aga vaatame mis teha annab (edit: allpool selleteemalisi kommentaare).

Meeldib?