Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

17. september 2009

Google Analytics “Advanced Segments” juhend

Google AnalyticsGoogle Analytics "Advanced Segments" funktsioon võimaldab vaadelda vaid teatud osa statistikast: näiteks tahad näha vaid ingliskeelse leheosa statistikat või ainult Soomest pärit külastajate kohta käivat. Või ainult nende kohta kes on veebilehele tulnud Delfist. Võimalusi on mustmiljon. Teen lihtsa näite abil selgeks kuidas statistika filtreerimist kasutada.

 
Lähteülesane: soovin näha Soomest pärit külastajate statistikat.

 

1. Leia ülevalt paremast nurgast Advanced Segments nupp, kus vaikimisi kirjas "All Visits".
Google Analytics - Advanced Segments

 

2. Vasakul näed "Default Segments" blokki, mis sisaldab mõningaid eeldefineeritud segmente. Parempoolsesse "Custom Segments" blokki saad ise meelepäraseid kriteeriume lisada. Otsi vasakult viide "Create a new advanced segment".

Google Analytics - Advanced Segments

 

3. Uue segmendi loomise vaates vasakul menüüs on parameetrid mille alusel soovid filtreeringut teha. Meid huvitab antud juhul Soomest pärit külastaja, seega avan rohelisest kastist "Visitors" osa ning otsin sealt rohelise kastikese "Country/Territory". Selle kastikese lohistan hiirega paremale punktiiriga tähistatud alasse "dimension or metric". "Value" määran "Finland". Alla "Name segment" kastikesse kirjutan endale meelepärase nime, näiteks "Külastajad Soomest". Salvestamiseks "Create Segment".

Google Analytics - Advanced Segments

 

4. Nüüd on segment ehk statistikafilter loodud. Leiad selle sama nupukese alt kust p 1 alustasid. Kui jätad vasakusse "Default Segments" aknasse linnukese "All visits", parempoolsest valid "Külastajad Soomest" näed kõiki graafikuid võrdlusena kus Soome külastajad on kollase joonena. Kui vasakpoolse eemaldad näed vaid Soomest tulnud külastajate statistikat.

Google Analytics - Advanced Segments

 

Veeb peab olema vajadusel vastavalt huvidele optimeeritud

Teatud parameetrite jaoks on vaja veeb eelnevalt kohandada, sest muidu ei saa hiljem andmeid piisavalt eristada. Näiteks erinevate keelte eristamiseks peaks veebis olema mingi detail, näiteks osa tiitlist või urlist. Näide urlina

www.okia.ee/eng/services
või tiitlina
"Teenused | OKIA (eng)"

Selliste nõksudega on hiljem hõlbus Google Analyticsis segmente koostada, üks otsib urlist märget "/eng", teisel puhul tiitlist märget "(eng)".

***

Segmente saab luua muidugi ka kombineerituna, mitu parameetrit korraga jms, aga asja idee peaks nüüd arusaadav olema.

Lõppu ka üks lühike ingliskeelne õppevideo segmentide koostamisest. Neiu koostab filtri, mis jälgib vaid teatud sisulehe andmeid:

Meeldib?