Blog

Kirjutame veebiteemadest, turundusest, tehnoloogiast.

Widget

Kaupo KaldaKaupo Kalda

Kirjutas

Kaupo on OKIA asutaja (1996) ja üks Eesti kogenumaid veebi-professionaale. Tema igapäevane töö on aidata kliendil leida sobiv idee. Ta on osalenud mitmete (ka rahvusvaheliste) erialakonkursside zhüriis ning kuulub Art Directors Club of Estonia ridadesse. Lisaks veab ta Eesti loetuimat turundus- ja veebiarendusblogi ning Facebooki lehte - meie enda omi. Kaupo on Veebiklubi, Metrix.ee ja Help.ee eestvedaja, vabal ajal armastab reisimist ja pilditegemist. Loe ka Best Marketingi persooniintervjuud.

03. aprill 2009

3 vähemräägitud võtet kuidas tõsta kodulehe külastatavust

Neti.ee

Internet tegeleb 24h sinu äri turundamisega, rohkem või vähem. Et olla paremini leitav – selleks on rohkelt nõkse. "Eyetracking"-tehnoloogia (spetsiaalse sensoriga jälgitakse inimese silma) abil on jõutud järeldusele, et näiteks Google puhul vaadatakse teistest tulemustest konkurentsitult enam esimest kahte. Seejärel tähelepanu juba hajub, teisele lehele jõuavad suhteliselt vähesed.

Kõikjal on rohkelt SEO (Search Engine Optimization) -teemalisi (tõlke)artikleid, aga minult seekord 3 lihtsat, vähemkommunikeeritud, hästitoimivat nippi mida kiputakse kohati unustama ja mida lehe haldajana saad teostada ka ise:

Elioni reklaamiserver
1. Millist sõna kui palju otsitakse?

Elioni reklaamiserveris selle lehe keskel on rubriik "Kindlad leheküljed ja märksõna otsing". Toksi märksõnade kasti sõnu (ükshaaval), erinevates käänetes ja pööretes, ainsuses ja mitmuses ning näed nende sõnade nädalasi otsimisi neti.ee otsingus. Vastavalt sellele tead kas kasutada kodulehe sisutekstides sõna "romula" või "autolammutus" ning avastad, et üks neist on 5x rohkem kasutatav.


2. Neti.ee ei leia sind ise

See peaks olema neist kolmest tuntuim. Huvitaval kombel on Neti ja Google osakaal Eestis laias laastus võrdne, mistõttu pead olema mõlemas esil. Näiteks soomlased kasutavad vaid Googlet. Pane tähele: Neti.ee teemakataloogi (Neti esilehel sinised lingid mis on üllatavalt populaarsed) ei jõua su veeb ise vaid selle peab sinna lisama, olgu sina ise või su veebifirma. Automaatselt jõuab leht vaid üldotsingusse.

Tee seda nii: leia kataloogipuust sind huvitav kategooria ning kliki lehe ülaservas lingile "Lisa". Sealt juba lihtne täita väike vormike. Üldiselt ei lisata lehte rohkem kui ühte kategooriasse. Kirjeldus pane võimalikult lühike ja tabav, Neti webmasterid käivad sellest niikuinii oma vikatiga üle.


3. Vaheta partneritega linke

Tean omast kogemusest kui palju võivad lehele liiklust tuua partnerfirmade kodulehtedel olevad viited ja vastupidi. See võib olla oluline osa kogu lehe külastatavusest kui partnereid on palju, eriti juhul kui veeb on uus ja muud e-turundust eriti ei praktiseerita. Otsingutele meeldib see samuti: mida rohkem sinu lehele viidatakse seda usaldusväärsema hinnangu miilipikkuses algoritmide jadas saad ja veidi ettepoole jälle tõused.

Reisibüroo Wris
Väike test, seisuga 03.2009 lõpp:

  • Tegime Wrisile mõnusa tootekataloogiga veebi. Otsides Googlest sõna "reisibüroo" on esimene Wris.
  • Sama lugu Vivacoloriga. Otsides Googlest sõna "värvid" on esimene Vivacolor.
  • Kui otsida Neti.ee-st sõna "e-turundus", on esimene OKIA. Googles viib "e-turundus" meid teiseks firmaks (eespool Altex paari lehega ning üks PDF)
  • Autor on vabal ajal andunud loodusfotograaf. Otsides Googlest sõna "looduspildid" on esimene just foto.ok.ee.

Absoluutset tõde ei tea keegi, nõkse ja nippe on kümneid (või sadu) ning esimeseks ei pruugi jõuda ka suurima optimeerimis-teadusega, eriti Neti.ee-s kus paistavad olevat sootuks teised algoritmid kui Googles. Aga tulemust parandada saad kindlasti.

Meeldib?