Kas 100 külastajat päevas on vähe või palju? Veebistatistika võrdlus.

Veebianalüütikast räägitakse palju ja teadjamad teavad kui oluline see e-turunduses on. On mitmeid parameetreid mida mõõdetakse, muuhulgas "Unique users" ehk erinevaid külastajaid. Mida selle teadmisega peale hakata, kas 100 külastajat päevas on vähe või palju? Kõik sõltub kontekstist. Võrdleme numbreid.
Era- ja firmablogi
Eestikeelne erablogi – 100 erinevat külastajat päevas on tubli tulemus, valdavalt on see number pigem paarikümne ringis. Eesti liiderblogidel on see näitaja muidugi kõrgem. Näiteks suhteliselt tuntud Friizu blogi külastas 2008 novembris keskmiselt 200 erinevat külastajat päevas. Sarnasesse suurusjärku minimaalselt võiks jääda ka hästiorganiseeritud firmablogi külastatavus, pigem rohkemgi. Blogikülastused teevad paaripäevaseid äkkhüppeid kui neil on rohkelt RSS-voo lugejaid, meilitellijaid ja lisatud blogikataloogidesse, näiteks blog.tr.ee, station.ee, news24.ee, sotsiaalvõrgustikud jt.
Väikefirma / väike huvigrupp
Keskmise Eesti väikefirma või väikest huvigruppi hõlmav koduleht kogub reeglina 20-100 külastust päevas, isegi pigem alumine ots. Seda juhul, kui ei toimu aktiivset turundustegevust. See aga ei tähenda, et väikefirmal ei võiks olla suur huvigrupp või hea turundus mis tõstaks ta veebi külastatavuse suurfirmade tasemele. See ongi üks interneti võludest: murda piire ja teha pealtnäha võimatut.
Suurfirma / suur huvigrupp / aktiivne turundustegevus
Eesti suurfirma või suurt huvigruppi püüdva firma (näiteks toiduainetetööstus, e-poed) kodulehe päevaste unikaalsete külastajate arv võiks alata minimaalselt 300-400 kandist ja liigub kampaaniate toel 2000-5000ni päevas. Tuntumad brändid või massiivsed tootekataloogid veavad püsivalt välja suurusjärke 600-1000 külastajat päevas, tõustes järsult kui välja läheb näiteks läbimõeldud (!) uudiskiri või hea (!) banner õigetele (!) meediapindadele. Mitmed valdkonnad on ka aja-/sündmuse-/ilmasõltuvad, näiteks kevadel päikeselisel nädalavahetusel hüppab aiandusfirma koduka külastatavus järsult lakke, sama juhtub kaubanduskeskuste veebidega jõuluperioodil.
Portaalid
Portaalid on omaette suurusjärk, nende eesmärk on reeglina olla laiatarbe-meediapind. tnsmetrix.emor.ee andmetel (märts 2009) oli Delfi päevane unikaalsete külastajate arv ca 225 000, Postimees 190 000, Rate.ee 126 000, auto24.ee 60 000 jne. Vaata tabelit Emori kodulehelt.

Muu maailm
Võtame ekstreemse näite: Youtube külastajate arv liigub suurusjärgus 100+ miljonit (kuus, päevainfot ei leidnud). Kui võtta appi alexa.com ja võrrelda külastatavusi, siis graafiku keskel olev pruunikas-rohekas "nytimes.com" kuu unikaalsete külastajate arv on suurusjärgus 18 miljonit. Võrdluseks Delfi on all servas roheline joon.

Kokkuvõtteks
Loomulikult pole "Unique Users" ainus mida veebianalüütikas jälgitakse, kuigi on üks olulisematest. Veel olulisem on see palju jõutakse "goal"-ideni ehk kodulehele seatud eesmärkideni. Üldjoontes on oluline teha veebi targalt, jälgida statistikat ning analüüsi tulemusel veebi arendada, saada lehele üha enam unikaalseid kasutajaid, jõuda rohkem seatud eesmärkideni, teenida seeläbi paremini ärihuve.





Anõn
25.03.2009 14:22
Milline võiks olla normaalne Bounce Rate`i protsent?
Kaupo
25.03.2009 17:08
Bounce rate (tagasipõrke protsent ehk külastajad, kes tulevad lehele ja lahkuvad ühtegi klikki tegemata) kohta võib lausa eraldi artikli kirjutada. Üldist tõde tegelikult pole. Kui oled ülihästi otsingutest leitav tõstab see ka bounce rate numbrit paratamatult. Samuti reageerib bounce rate näiteks väljasaadetud uudiskirjadele negatiivselt.
Laias laastus väga heaks bounce rate’ks loetakse 20%, 30% on veel ka okei, 50+% peaks lööma alarmikella.
friizu
27.03.2009 17:17
minu blogis on bounce rate 5-8% vahel : )
Kaupo Kalda
27.03.2009 21:03
See on kõva tulemus ja näitab selgelt, et sinu lugejad on väga lojaalsed.
Kristo
31.03.2009 09:51
Bounce puhul pole ei ühel ega teisel äärmusel viga midagi. Kui bounce on 80% peal, siis tähendab see seda näiteks, et su kodulehest üks alamleht leiti ülesse, saadi info kätte ja mindi mujale edasi.
Väike bounce seda, et info ei ole piisavalt hästi kättesaadav ja kasutaja pidi veel klikke tegema.
Seda bounce saab tõlgendada kuidas vajadus on. Selles suhtes väga hea number. Pigem tasuks vaadata numbrit, kui kaua on kasutaja lehel. Kõik sõltub külastaja vajadusest. Kui mõtled enda googleldamise peale, siis infot otsides ja selle leides loed selle läbi ja oled asjaga rahul. Niisama edasi sa tavaliselt lehel ju ei mürgelda ?
Kaupo Kalda
31.03.2009 17:05
Lehel viibimise aeg: kuidas vötta. Sinu loogika alusel on pikem lehel viibimine siiski halb – kasutaja ei leia infot üles. Mina arvan, et ta võib lehel viibida kaua nii sisu vastu huvi tundes kui tuhnides ja mitte infot üles leides. Üks viis seda mõista on jälgida, mis otsisõnaga näiteks külastaja tuli ja mis lehed ta läbis ja lõpuks väljus.
Tegelikult on see jällegi koht kus pole universaalset tõde ja igat bounce rate numbrit tuleks käsitleda sõltuvalt kontekstist ning püüda mõista miks see just selline on.
Ma plaanin bounce ratet teemat siin blogis põhjalikumalt käsitleda koos erinevate teooriate plusside ja miinustega, vaatame kuhu see arutlus jõuab.
Priidik Vaikla
01.04.2009 22:00
Nagu aktsiaturgude indikaatoritest ega ka tarkvaraarenduse produktiivsuse indikaatoritest ei saa ainult ühe põhjal mingeid järeldusi teha, olen nõus, et ei saa ka ainult bounce rate põhjal midagi arvata. Millised on need kasvõi Analytics-ist välja tulevad indikaatorid mida kõrvutades juba mingisuguseid järeldusi teha võiks?
Kaupo Kalda
01.04.2009 22:16
Analyticsis võid avastada, et tullakse küll sobiva märksõnaga, ent jõutakse lehele kus see pole teemakäsitluse keskmes vaid juhutermin tekstis. Külastaja võib lahkuda – ei leidnud huvipakkuvat teemat – bounce rate tõuseb.
Üks indikaator või näitaja mida veel analüüsi integreerida on uute ja korduvkülastajate osakaal. Kui eesmärk on uutele klientidele enese teadvustamine on hea püüda mõista kõiki nende näitajaid võrdluses, bounce rate nende hulgas.
Jne jne :) Püüan lähinädalatel (või kuudel) jõuda kirjutada Bounce Ratest põhjalikumalt. Kindlasti on ka selle parameetri juures aspekte mida ma ise ka enese jaoks veel selgitama pean, seetõttu vajaksid läbi töötamist erinevad teooriad.
Kristo
03.04.2009 08:35
Kaups, sa tegid nüüd meelevaldse järelduse. Asi sõltub sellest mis suunitlusega on su leht. Kui sul on hunnik howto’sid lehel, siis on suht loogiline, et loetakse(otsitakse) üks teema ülesse, loetakse läbi ja minnakse minema. Kui sul tegu näiteks ok.ee portaaliga, siis eeldad, et kasutaja istub tunde su lehel ….
Ehk üksi see suur/väike bounce ei anna meile suurt midagi. Me peame teda kõrvutame teiste numbrite/soovidega.
Nagu statistika ikka.. me näeme numbrites seda mida soovime näha :)
Kristo
03.04.2009 08:38
Ühe asja unustasin just mainimast. Näiteks google on personaliseeritud otsing. Annab vastuseid vastavalt kasutaja eelmistele otsingutele. Ja omakorda annab erinevaid tulemusi kui otsid sama fraasi järgi Eestis IP pealt või näiteks Inglismaa omalt.
Kaupo Kalda
03.04.2009 09:56
Google on tugevalt lokaalne jah, üha enam lokaalne. Sellest rääkisin ka siin artikli viimases blokis:
http://www.okia.ee/blog/2009/03/ponevad-otsingumootorid-tulevikust/
Personaliseering mõjub ka, kuigi üldiselt vähe kui sa just uut “reitingu”-süsteemi ei kasuta (mida näeb google.com otsingutulemuste, google.ee puhul mitte).
Bounce rate kohta kirjutasin juba ülevalpool: “Tegelikult on see jällegi koht kus pole universaalset tõde ja igat bounce rate numbrit tuleks käsitleda sõltuvalt kontekstist ning püüda mõista miks see just selline on.”
Kristo
03.04.2009 23:28
Kaups, nõus :) Ootan su pika ja arvatavasti lohiseva jutu bounce kohta ära :)
Muideks oled sa täheldanud , et google vahetab % osakaalu sõnade, clicki, html valideerimine, meta jne… puhul ? Elik 3-4 kuud annab üks teema rohkem punkte ja siis järmistel kuudel muud asjad.
Van Der Sell
04.04.2009 00:33
Kommenteerin siis ka postitust, mitte aiaauku. Kui kõvematel e-kauplejatel on Eestis külastajaid 4000 tuuri päevas, siis tegelikult on see hale number. Ja see number on saadud veel reklaamikampaania tulemusena.
Bounce ratest palju olulisem on conversion rate – ehk palju külastajaid sooritab ostu/teeb midagi. Näituseks: kui bounce oleks 90% ja conversion 5 %, siis suht savi sellest bounce ratest.
Kaupo Kalda
04.04.2009 00:56
4000 on hale number võrreldes kelle või millega?
Google Analytics: filtreeri välja oma töötajate külastused | OKIA Blogi
06.04.2009 08:28
[...] sisu toimetamas või hinnakirja tsiteerimas. Arvestades kui väikesed võivad olla külastusnumbrid võib "omaliiklus" kodulehe külastatavuse tegelikku statistikat selgelt [...]
Top 5 populaarsemat artiklit OKIA blogis | OKIA Blogi
22.05.2009 10:36
[...] Kas 100 külastajat päevas on vähe või palju? Veebistatistika võrdlus. Veebianalüütikast räägitakse palju ja teadjamad teavad kui oluline see e-turunduses on. On mitmeid parameetreid mida mõõdetakse, muuhulgas "Unique users" ehk erinevaid külastajaid. Mida selle teadmisega peale hakata, kas 100 külastajat päevas on vähe või palju? Kõik sõltub kontekstist. Võrdleme numbreid. [...]